Iza imena Peruna
05/12/2017Kao mala djeca već jasno pokazujemo svoje afinitete za budući posao, ali ih kroz odgoj i obrazovanje često pospremimo pod tepih i izgubimo kompas. Mada kroz svoj život često posežemo za situacijama i objektima koji nas podsjećaju što je to što uistinu naša duša vapi da radimo. Tako je nekako išlo i u mom slučaju.
Osnovna, pa gimnazija (iako sam sanjala da se prebacim u Umjetničku) i onda pokušaj studiranja jednog i pak diplomiranje na drugom Odsjeku Filozofskog faksa u rodnoj Rijeci. Ukratko, nikad nisam radila u struci nego se nanovo tražila kroz razna radna iskustva i na koncu realizirala nešto što je u meni kuhalo više godina nakon stjecanja diplome magistre kulturologije.
Intenzivno počinjem osijećati potrebu za tzv. povratkom prirodi, ponovnom kontaktu sa zemljom, biljkama i svim tim slobodnim bićima u njoj. Sada vidim da je te 2012. godine kod mene bilo malo previše idealizma i fantazija o samoodrživom životu van grada . Ali, ipak poštujem tadašnju porebu koja mi se javila i koja me ponovno spojila s onim prvim godinama mog djetinjstva kada sam znala što ja to hoću biti kad narastem. Ono nepovratno što su mi još ti mjeseci života na pelješkom selu poklonili bio je početak mog budućeg branda – Peruna. To ime doslovno nosi toponim u Stonskom polju, komad zemlje na kojem sam se ponovno vratila svojim snovima, dijelu sebe koje zna što želi i započela otvarati novi put u svom životu.
Mitologija i identitet
Slavenska mitologija ukorjenjena je u našim krajevima, ona je naravno odavno potisnuta jednom dominantnom velikom religijom koja ju je pokušala izbrisati koliko može, ali još više je ustvari preuzimala i prilagođavala staroslavenske spoznaje o poretku svijeta. Mene je iskreno uvijek privlačila spomenuta mitologija, jer su mi starci sredinom osamdesetih nadjenuli ime Morana – po slavenskoj mitologiji to ime pripada božici zime. U panteonu slavenskih bogova vrhovnik je bio Perun, a obilježavao se raznim simbolima od kojih je jedan – hrast. Čak su se u srednjem vijeku veća stabla hrasta nazivala njegovim imenom.
Peruna je danas brand pod kojim izrađujem uporabnu keramiku na lončarskom kolu.
Crtice o novom vizualnom identitetu: Tri su ključna elementa u nastanku svakog Peruna proizvoda: prirodni materijali (glina i voda), alat (lončarsko kolo) i oblikovanje (pokret ruke). Vizualni identitet interpretira sklad tih elemenata. Upravo u logotipu jasna i izravna tipografija prelazi u liniju nepravilnog oblika, izvedenu iz obrisa hrastovog lista, sugerirajući kreativni zanos, skicu i Moranin jedinstveni autorski potpis. Prožimanje prirode, autorstva i tehnologije prevodi se kroz odabrane materijale, teksture i neuniformiranu kolor shemu neutralnih tonova i akcentne bakrene boje. (Dizajn: Mia Bogovac)
#keramika